Grupa Wsparcia "Amazonki"

Amazonki na wycieczce w Bydgoszczy

Wycieczka Amazonek do Bydgoszczy

Wiosnę postanowiłyśmy powitać odwiedzając Bydgoszcz, miasto położone nad malowniczą rzeką Brdą, słynące  z pięknej Wyspy Młyńskiej, Kanału Bydgoskiego i muzycznych tradycji, co widać na naszych zdjęciach. Dwa dni spędzone na intensywnym zwiedzaniu miasta minęły błyskawicznie.

Najbardziej uciążliwe było wydostanie się z dworca Bydgoszcz Główna, ponieważ trwa przebudowa, rozbudowa i budowa zupełnie nowych obiektów dworcowych. Po pokonaniu dużej ilości stromych schodów i podziemnych labiryntów samo zwiedzanie  płasko położonego miasta wydawało się już łatwizną.

Na dworcu czekały na nas bydgoskie Amazonki - Teresa i Gabrysia, które były naszymi przewodniczkami po swoim mieście. Dzięki nim nie błądziłyśmy, nie potrzebny był nam plan miasta i zobaczyłyśmy wiele  ciekawych miejsc. To one zaprowadziły nas na Wyspę Młyńską do Galerii Sztuki Nowoczesnej, która jest pokazem wybranych, najbardziej reprezentacyjnych dzieł w kolekcji bydgoskiego muzeum. Miałyśmy możliwość obejrzeć między innymi, prace prekursorów nowoczesności w malarstwie: Józefa Pankiewicza i Władysława Podkowińskiego, Jacka Malczewskiego - przedstawiciela symbolizmu oraz Olgi Boznańskiej, wiernej tradycjom postimpresjonistycznym.  Następnie udałyśmy się do Domu Leona Wyczółkowskiego, w którym znajduje się jedna z największych kolekcji dzieł tego malarza. Zbiór ten jest uzupełniony licznymi dokumentami, bogatym archiwum fotograficznym, pamiątkami osobistymi, warsztatem i meblami pochodzącymi z dworku w Gościeradzu (obecnie własność prywatna), z którym związany był Leon Wyczółkowski. Po spacerze i obiedzie w restauracji „Manekin”, którą szczególnie polecamy odwiedzającym Bydgoszcz, przygotowywałyśmy się do obejrzenia wieczornego spektaklu w ramach XXII Bydgoskiego Festiwalu Operowego. Śpiewacy z bydgoskiej Opery  NOVA tego wieczoru zaprezentowali „Cyrulika sewilskiego” Gioacchino Rossiniego.

Następny dzień był równie intensywny jak poprzedni. O godzinie 11-tej razem z Panem Bartkiem, bydgoskim przewodnikiem , odkrywałyśmy muzyczną  i zabytkową Bydgoszcz. Poznałyśmy drogę do Akademii Muzycznej, Filharmonii Pomorskiej, Bazyliki Mniejszej  pod wezwaniem św. Wincentego a Paulo, zabytkowej fontanny „POTOP”Katedry na Wyspie Młyńskiej oraz do okna kamienicy na Placu Wolności, w którym codziennie o godzinie 1313 ukazuje się Twardowski i kłania się mieszczanom. Pożegnanie z przewodnikiem i naszymi sympatycznymi koleżankami Amazonkami, którym serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas, nastąpiło w regionalnej restauracji „KUJAVIA” przy ul. Długiej.

Wieczorem zmęczone, ale niezwykle zadowolone i pełne wrażeń wracałyśmy do domu.