Aktualności
Worki na odpady zielone
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 06, maj 2016 11:32
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” informuje wszystkich użytkowników lokali, którzy zobowiązali się utrzymywać ogródki przydomowe, że mogą zgłosić się po jednorazowe worki (w ilości sztuk 2), z przeznaczeniem na odpady zielone typu liście, wygrabiona trawa. Zapełnione i zawiązane worki należy ustawiać przy najbliższej wiacie śmietnikowej. Worki można odbierać w pokoju nr 12.
25-lecie Spółdzielni Mieszkaniowej "Karwiny"
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 14, kwietnia 2016 12:04
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „KARWINY” w Gdyni – profesjonalny zarządca nieruchomości
Spółdzielnia Mieszkaniowa „KARWINY” w Gdyni obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. W porównaniu do najstarszych spółdzielni mieszkaniowych działających w Polsce, jesteśmy młodą spółdzielnią, a zarazem dość specyficzną, ponieważ większość budynków Spółdzielni jest starsza od samej Spółdzielni. Dla tych, którzy nie wiedzą dlaczego jest to możliwe wyjaśniam, że nasza Spółdzielnia w dniu 31 stycznia 1991 r. wyodrębniła się z Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Gdyni, przejmując jednocześnie wszystkie zasoby znajdujące się na terenie dzielnicy Karwiny i Wielki Kack. Przy okazji naszych urodzin należy wspomnieć, że w 2015 roku Morska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Gdyni obchodziła 60-lecie. Po upływie 25 lat ocenę słuszności podziału spółdzielni pozostawiam Członkom obu spółdzielni. Jedno jest pewne, że tworząc własną historię nie powinnyśmy zapominać, o historii jednej z najstarszych trójmiejskich spółdzielni mieszkaniowych, z której wywodzą się nasze korzenie. Ważne jest to, że obecnie zarządy obu spółdzielni na bieżąco wymieniają się doświadczeniem i wspólnie podejmują różne działania w obronie interesów Członków spółdzielni.
Od października 2008 roku Spółdzielnią Mieszkaniową „KARWINY” w Gdyni kieruje Zarząd w niezmiennym składzie: Zbigniew Szymański - prezes Zarządu, Marek Fułek – zastępca prezesa Zarządu i Jolanta Muża – zastępca prezesa Zarządu, co niewątpliwie wpływa pozytywnie na jej funkcjonowanie. Biorąc pod uwagę infrastrukturę i znaczny obszar zajmowany przez Spółdzielnię, kierowanie taką firmą nie jest zadaniem łatwym zwłaszcza, że zarządzamy zasobami mieszkaniowymi i lokalami użytkowymi, które powstały w przeważającej części na początku lat osiemdziesiątych. Zarząd w celu utrzymania należytego stanu technicznego nieruchomości, w ciągu niespełna kilku lat zrealizował prace remontowe w zakresie, z którym można się zapoznać w artykule pt.: „INFORMACJA O GŁÓWNYCH PRACACH REMONTOWYCH ZREALIZOWANYCH W ZASOBACH SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ "KARWINY" W GDYNI LATACH 2009 – 2015”. Bez wątpienia tak szeroki zakres prac remontowych wykonany w tak krótkim okresie jest jednym z największych sukcesów jaki osiągnąłem kierując Spółdzielnią. Oczywiście nie byłoby to możliwe bez wsparcia Członków Spółdzielni, Rady Nadzorczej, a przede wszystkim zaangażowania pracowników Spółdzielni.
Nie spoczywamy na laurach i już w tym roku jesteśmy w trakcie realizacji wielu zadań remontowych, z których najważniejsze to: kompleksowa wymiany wodomierzy w zasobach spółdzielni na wodomierze z możliwością odczytu radiowego, kontynuacja programu malowania klatek schodowych oraz realizowana we współpracy z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazowym S.A. w Warszawie wymiana starej niskociśnieniowej sieci gazowej na średniociśnieniową zasilającej budynki mieszkalne i użytkowe w obrębie ulic: Buraczanej, Korzennej i Tatarczanej. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z faktu, że nadal nasze zasoby wymagają kontynuacji prac remontowych, jednak ich realizacja uzależniona jest od posiadanych środków finansowych.
Z ogromną satysfakcja informuję, że Spółdzielnia w ramach współpracy z EDF Polska S.A. w Warszawie przystąpiła w styczniu 2016 r. do przetargu organizowanego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w kategorii przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej, polegających na zwiększeniu oszczędności energii przez odbiorcę końcowego, w związku z wykonaną termomodernizacją wybranych budynków Spółdzielni Mieszkaniowej „KARWINY”. Spółdzielnia ubiega się o świadectwa efektywności energetycznej o wartości 338 toe (ton oleju ekwiwalentnego), które po ich uzyskaniu zostaną zamienione na konkretne przychody dla Spółdzielni.
Przy okazji jubileuszu należy wspomnieć o dobrze układającej się współpracy z Urzędem Miasta Gdyni, która otworzyła drogę do realizacji na terenie Dzielnicy Karwiny i Wielki Kack, wspólnych przedsięwzięć oraz w roku 2015 zaowocowała korzystną decyzją o przejęciu od Spółdzielni niektórych działek, na których znajdują się drogi i chodniki.
Z okazji 25 urodzin Spółdzielni Mieszkaniowej „KARWINY” w Gdyni, życzę wszystkim jej Członkom, żeby w dalszym ciągu na wysokim poziomie utrzymywała się dobra kondycja finansowa Spółdzielni, która jednak w znacznym stopniu zależna jest od wysokości zaległości w opłatach za użytkowanie lokali. Osiągane w ciągu ostatnich 7 lat wysokie wyniki finansowe Spółdzielni, zostały potwierdzone przez biegłych rewidentów oraz lustratorów. Profesjonalne zarządzanie Spółdzielnią umożliwia coroczne pokrywanie części kosztów eksploatacji z zysku osiąganego na pozostałej działalności gospodarczej, co skutkuje utrzymaniem stawki opłat za użytkowanie lokali w niemal niezmiennej wysokości od wielu lat. W porównaniu z innymi spółdzielniami sytuacja ekonomiczna Spółdzielni jest bardzo dobra, a prowadzenie bieżącej działalności Spółdzielni nie wymaga wspierania się jakimkolwiek kredytem.
Jestem przekonany, że nieustające wielokierunkowe działania Zarządu w celu podnoszenia jakości obsługi użytkowników lokali i ich rodzin spowodują, że na naszym osiedlu żyć się będzie wygodniej i przyjemnie.
Jako prezes Spółdzielni z okazji jubileuszu mam tylko jedno życzenie. Otóż życzę sobie żeby Członkowie naszej Spółdzielni aktywniej uczestniczyli w życiu Spółdzielni. Dlatego zapraszam wszystkich Członków do liczniejszego udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków. Naprawdę warto poświęcić trochę czasu na wspólne rozpatrywanie ważnych spraw Was dotyczących, bo to właśnie Wy tworzycie Spółdzielnię Mieszkaniową „KARWINY”.
Zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi artykułami zamieszczonymi w jubileuszowym numerze „Informatora”.
Zbigniew Szymański
Historia Spółdzielni Mieszkaniowej "Karwiny"
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 14, kwietnia 2016 11:08
JUBILEUSZ 25-LECIA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „KARWINY” W GDYNI
Spółdzielnia Mieszkaniowa „KARWINY” w Gdyni rozpoczęła działalność jako samodzielny byt prawny w dniu 31 stycznia 1991 r. – w efekcie Postanowienia Sądu Rejonowego w Gdańsku IX Wydział Gospodarczy o wpisaniu jej do Rejestru Sądowego Spółdzielni.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „KARWINY” w Gdyni powstała w wyniku wyodrębnienia się z Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Gdyni (istniejącej od 1955 r.) – poprzedzonego stosownymi Uchwałami Zebrań Przedstawicieli Członków Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, podjętymi w dniach 30.03.1990 r., 30.06.1990 r. oraz 01.12.1990 r.
Pierwsze budynki mieszkalne wielorodzinne w zasobach Spółdzielni zostały zbudowane i oddane w użytkowanie Członkom w latach 1982 – 1990 (jeszcze w ramach struktury organizacyjnej Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Gdyni). Po wyodrębnieniu się SM „KARWINY” proces inwestycyjny dotyczący budowy budynków wielorodzinnych oraz zasiedlania lokali mieszkalnych był kontynuowany w latach 1992 – 2005.
Wraz z budową budynków mieszkalnych powstawały również lokale użytkowe, zespoły garażowe oraz cała infrastruktura osiedlowa. Całkowita powierzchnia wszystkich gruntów leżących w zasobach Spółdzielni wg stanu na dzień 31.12.2016 r. wynosi 458.442 m2. Aktualnie w skład zasobów SM „KARWINY” w Gdyni wchodzi 98 budynków mieszkalnych wielorodzinnych, w ramach których istnieje 4090 lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni całkowitej wynoszącej 233.126,56 m2. Według stanu na dzień 31.12.2015 r. zawarto 2332 akty notarialne – umowy ustanowienia i przeniesienia odrębnej własności lokali mieszkalnych, co stanowi około 57% - w stosunku do ogólnej liczby lokali mieszkalnych w Spółdzielni.
W skład zasobów Spółdzielni wchodzą ponadto: 62 lokale użytkowe, 151 garaży indywidualnych wolnostojących, 24 garaże indywidualne w budynkach mieszkalnych, 40 miejsc postojowych w garażu wielostanowiskowym.
Według stanu na dzień 31.12.2015 r. deklarowana ogólna liczba mieszkańców zamieszkujących w budynkach znajdujących się w zasobach Spółdzielni wynosi 8308 osób, natomiast liczba Członków Spółdzielni wynosi 3670 osoby.
Spółdzielnia zatrudnia 31 osób na umowę o pracę (nie uwzględniając Członków Zarządu). Zarząd Spółdzielni od dnia 18.10.2008 r. działa w składzie: Prezes Zarządu – Zbigniew Szymański, Zastępca Prezesa Zarządu – Jolanta Muża, Zastępca Prezesa Zarządu – Marek Fułek, natomiast Rada Nadzorcza (wybierana na okres 2 – letnich kadencji) liczy 9 Członków. Rada Nadzorcza kadencji 2015-2017 działa w następującym składzie: Przewodniczący RN – Jan Kornacki, Z-ca Przewodniczącego RN – Teresa Nast, Sekretarz RN- Iwona Sitkiewicz-Icha, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Katarzyna Jabłonowska, Przewodniczący Komisji Technicznej – Janusz Kijak, Przewodniczący Komisji Członkowskiej – Włodzimierz Erenc, Z-ca Przewodniczącego Komisji Technicznej – Jerzy Greszkiewicz, Członek Komisji Technicznej – Łukasz Korcz-Lewandowski, Członek Komisji Członkowskiej – Mariusz Pająk.
Aktualnie obowiązujący Statut Spółdzielni uchwalony przez ostatnie Zebranie Przedstawicieli Członków w dniu 04.10.2008 r. Uchwałą Nr 15/ZP/S/2008 został wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 20.11.2008 r. Zmiany do ww. Statutu Spółdzielni zostały wprowadzone Uchwałami Walnych Zgromadzeń z 11.06.2011 r. i 16.06.2012 r. oraz wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniami z 02.08.2011 r., 04.07.2012 r. i 18.09.2012 r.
Ostatnia lustracja pełnej działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „KARWINY” za okres od 01.01.2012 r. do 31.12.2014 r. została przeprowadzona przez Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP w Warszawie w dniach 16.03.2015 r. – 19.06.2015 r. W liście polustracyjnym datowanym na dzień 02.07.2015 r. napisano między innymi: „Spółdzielnia posiada wymagane Statutem i wynikające z jej potrzeb normy wewnętrzne o charakterze regulaminowym, a normy te zostały uchwalone przez organy uprawnione”; „Lustracja nie wykazała niewłaściwości w dokumentowaniu prowadzonych przez Spółdzielnię operacji gospodarczych oraz w sprawowaniu kontroli funkcjonalnej w obszarze rachunkowości”; „Poziom zaległości w opłatach od lokali mieszkalnych i garaży na koniec 2014 roku był zbliżony do przeciętnego w spółdzielniach mieszkaniowych, natomiast w przypadku lokali użytkowych i dzierżaw terenów – poziom ten był niższy od przeciętnego”.
Dodać należy, że wskaźnik zadłużenia bieżącego dla lokali mieszkalnych (bez roszczeń spornych) w latach 2012 – 2014 zmniejszył się do poziomu 5,1%, pomimo rosnących opłat za użytkowanie lokali (głównie z powodu wzrostu opłat niezależnych od decyzji Rady Nadzorczej i Zarządu) zadłużenie wobec Spółdzielni w ostatnich latach systematycznie maleje. Wynika to głównie z podjętych przez Zarząd kompleksowych i komplementarnych działań windykacyjnych Zarządu (z udziałem zewnętrznych firm windykacyjnych i kancelarii prawnych oraz bieżącej, systematycznej kontroli wewnętrznej stanu zadłużenia), co pozwala na podjęcie stosownych, skutecznych działań windykacyjnych jeszcze na etapie stosunkowo niskich stanów zadłużeniowych.
W latach 2009 – 2015 Spółdzielnia – dzięki corocznemu zyskowi wypracowanemu na pozostałej działalności gospodarczej – mogła dokonać istotnych remontów budynków i infrastruktury technicznej, w tym: odnowy elewacji i ponownych dociepleń kilkunastu budynków mieszkalnych, malowania klatek schodowych, remontów dróg i chodników osiedlowych oraz rozbudowy miejsc postojowych. We wszystkich dziesięciu wysokich budynkach mieszkalnych zainstalowano nowoczesne dźwigi osobowe: 4 sztuki w 2007 r., a w 2009 r. – 16 sztuk. W roku 2009 wykonano docieplenie stropodachów w 88 budynkach mieszkalnych, kończąc program docieplenia stropodachów we wszystkich budynkach mieszkalnych. W roku 2015 Spółdzielnia przeprowadziła termomodernizację zewnętrznej sieci ciepłowniczej polegającej na wymianie starej, czteroprzewodowej sieci niskich parametrów na sieć wysokoparametrową dwururową i budowę dwufunkcyjnych węzłów cieplnych dla 21 budynków Spółdzielni zasilanych dotychczas z jednego węzła grupowego.
Zarząd Spółdzielni prowadzi aktywną działalność społeczno – kulturalno – oświatową. W siedzibie SM „KARWINY” działają organizacje społeczne i kulturalne sponsorowane przez Spółdzielnię, takie między innymi jak: Klub Seniora „ISKIERKA” i Klub „AMAZONKI”. Od 2011 r. corocznie jest organizowany - kierowany do Członków Spółdzielni - konkurs „Karwiny w kwiatach i zieleni”, w którym przyznawane są nagrody w dwóch kategoriach: „Najładniejszy ogródek” oraz „Najładniejszy wystrój balkonu”. Spółdzielnia w latach 2013 – 2014 zbudowała i oddała mieszkańcom Osiedla w użytkowanie dwie „siłownie zewnętrzne” wyposażone w profesjonalne urządzenia rekreacyjne dla dorosłych i młodzieży. Począwszy od 2012 r. Spółdzielnia Mieszkaniowa „KARWINY” w Gdyni – wobec zaistnienia niekorzystnych dla spółdzielczości, a w szczególności dla spółdzielczości mieszkaniowej okoliczności (sejmowe projekty ustaw), w ramach współpracy z innymi spółdzielniami mieszkaniowymi z terenu Gdyni, Redy, Rumi i Wejherowa – inicjuje działania, miedzy innymi w formie wystąpień, korespondencji i apeli kierowanych do Sejmu, Senatu oraz imiennie do posłów i senatorów – w obronie praw spółdzielców oraz przeciwko próbom likwidacji spółdzielczości mieszkaniowej w Polsce.
Od 2000 r. Spółdzielnia wydaje biuletyn informacyjny „INFORMATOR”, dostarczany od 2009 roku bezpłatnie raz na kwartał Członkom Spółdzielni, w którym zamieszczane są ważne fakty i informacje dotyczące działalności Zarządu i Rady Nadzorczej Spółdzielni, problemów interesujących Członków Spółdzielni oraz dotyczących całego ruchu spółdzielczego w Polsce. Od 2006 r. SM „KARWINY” w Gdyni posiada własną stronę internetową www.smkarwiny.pl, na której umieszczane są informacje o bieżącej działalności Spółdzielni.
W ramach poprawy jakości obsługi użytkowników lokali Zarząd Spółdzielni wprowadził między innymi:
- Zintegrowany System Zarządzania,
- System Płatności Masowych – wpłaty za użytkowanie lokali na indywidualne konto płatnika,
- Internetową Obsługę Kontrahenta (IOK) oraz możliwość przekazywania korespondencji Zarządu bezpośrednio na adres e-mail użytkownika lokalu.
Potwierdzeniem wysokiej jakości usług zarządczych i wyników finansowych na pozostałej działalności gospodarczej oraz prospołecznych działań Spółdzielni są pozytywne wyniki corocznych audytów. W ramach XVII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości – Kapituła Konkursu działająca przy Pomorskiej Radzie Federacji Stowarzyszeń Naukowo – Technicznych NOT w Gdańsku – przyznała w dniu 24.01.2014 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „KARWINY” w Gdyni wyróżnienie w kategorii małych przedsiębiorstw – za wdrażanie nowoczesnych metod „Zarządzania przez Jakość”, natomiast Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej uhonorowało Spółdzielnię w dniu 28.10.2015 r. odznaką „Za zasługi dla spółdzielczości”.
Historia "Informatora"
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 14, kwietnia 2016 10:14
HISTORIA SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „KARWINY” W KONTEKŚCIE
HISTORII „INFORMATORA”
Jubileusz 25-lecia Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” w Gdyni zbiega się z jubileuszowym wydaniem 50 numeru biuletynu informacyjnego SM „Karwiny” w Gdyni „INFORMATOR”.
Historia Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” w Gdyni to też historia „Informatora”. Pierwsze, efemeryczne próby stworzenia biuletynu informacyjnego dla Członków Spółdzielni podjęte zostały 20 lat temu. Wydano wtedy pierwszy numer tzw. „Biuletynu informacyjnego Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Karwiny” o nazwie „BEZ TYTUŁU” (Nr 1/96 z dnia 12.04.1996 r.). W ww. numerze – w artykule „Od Redakcji” czytamy m.in.: „Spółdzielnia nasza do tej pory nie miała swojego pisma, które informując mieszkańców o sprawach i problemach Spółdzielni, spełniałoby jednocześnie funkcję łącznika pomiędzy mieszkańcami a Radą Nadzorczą i Zarządem. Inicjatywa powołania tego pisma zrodziła się w Komisji Samorządowej Rady Nadzorczej, zaś główną ideą tej inicjatywy była potrzeba pobudzenia aktywności społecznej Członków Spółdzielni”.
Oto niektóre tytuły z tego „historycznego” 4-stronicowego numeru: „O ZPCz przed ZPCz”, „Kontynuacja inwestycji Na Wzgórzu” czy też „Niebezpieczny wzrost zadłużenia”. Sprawy dotyczące Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” w Gdyni były poruszane także w takich wydawnictwach jak np. „Karwinianka” bądź też „Obserwator Gdyński”. Były to jednak wydawnictwa zewnętrzne, działające na zasadach komercyjnych, a niektóre z artykułów opisywały rzeczywistość spółdzielczą w sposób jednostronny, wybiórczy i co najmniej kontrowersyjny. Pierwszą udaną próbą stworzenia stałego pisma wewnątrzspółdzielczego, skierowaną wyłącznie do Członków Spółdzielni było wydanie 6-stronicowego biuletynu o istniejącej do dziś nazwie „INFORMATOR” datowanego na dzień 02.12.2000 r. (Nr „0”). W biuletynie tym (z założenia kwartalniku), którego pierwszą redakcję tworzyli: Andrzej Horbaczewski, Adam Jasiński, Adam Mondzelewski i Hanna Smoleńska – wprowadzono m.in. stałą pozycję informacyjną pt. „Kalendarium Spółdzielni”, w którym to Kalendarium podawano krótkie treści i daty ważniejszych uchwał, decyzji i stanowisk podjętych przez Radę Nadzorczą i Zarząd.
Kolejny numer „Informatora” oznaczony jako nr 01 (2) z dnia 20.03.2001 r. redagował Zespół Redakcyjny w nieco odmienionym składzie: Adam Jasiński, Adam Mondzelewski, Ryszard Wojtyra i Jarosław Wójcik. Ciekawsze tytuły artykułów: „Spółdzielnia Karwiny kontra OPEC” (dotyczył podpisania dwóch korzystnych dla Spółdzielni ugód ws. zasad dokonywania rozliczeń za c.w.u. i za c.o.) oraz „Tanie mieszkania” (dotyczył uchwalenia przez RN preferencyjnej stawki 150 zł/m2 z tytułu przekształcenia lokatorskiego prawa do lokalu na własnościowe).
Wydanie 8-stronicowego „Informatora” z dnia 17.12.2002 r. oznaczone jako Nr 06 (7) opracował już nowy Zespół Redakcyjny, który tworzyli: Janusz Długoński, Adam Jasiński, Jerzy Łubkowski i Adam Mondzelewski (przewodniczący Zespołu). Ciekawsze tytuły artykułów: „Nowa Rada – Nowa organizacja” (dotyczył powołania w miejsce dotychczasowych 3 Komisji RN tylko 2 Komisji tj. Rewizyjnej i Członkowskiej ze składu 11-osobowej RN) oraz „Powracający temat – zadłużenia (znów wzrost zadłużenia lokali mieszkalnych)”.
Wydanie „Informatora” z dnia 16.12.2003 r. oznaczone jako Nr 10 (11) redagował Zespół Redakcyjny w składzie 3-osobowym (Adam Jasiński, Jerzy Łubkowski i Adam Mondzelewski jako przewodniczący Zespołu).
„Informator” z dnia 31.03.2005 r. oznaczony jako Nr 13 (14) zamieścił na stronie tytułowej znamienny tytuł „Ponownie w Waszych domach” informując, że „po dłuższej, bo trwającej bez mała rok przerwie, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Karwiny” wznawia wydawanie „Informatora”. Stało się tak, ponieważ Zebranie Przedstawicieli Członków Uchwałą Nr 38/2004 z dnia 23.10.2004 r. zdecydowało, że biuletyn „Informator” jako kwartalnik ma się nadal ukazywać oraz upoważniło Radę Nadzorczą SM „Karwiny” do ustalenia zasad jego wydawania i finansowania. Skład nowego Zespołu Redakcyjnego: Andrzej Kałużny (przewodniczący Zespołu), Ryszard Wojtyra i Adam Jasiński.
W wydaniu „Informatora” z dnia 18.05.2005 r. ujednolicono w końcu numerację (Nr 15) i zamieszczono m.in. ciekawy artykuł pt. „Fiskus zawsze głodny” (dotyczy sprawy udzielenia bonifikaty z tytułu przekształcenia prawa do lokalu z lokatorskiego na własnościowe w kontekście zobowiązań podatkowych).
„Informator” Nr 18 z dnia 28.02.2006 r. w artykule pt. „Grunty już własne” informuje, że wykup gruntów pod budynkami mieszkalnymi odbył się w trybie decyzji administracyjnej, co zaskutkowało tym, że Spółdzielnia nie poniosła kosztów związanych z podatkiem VAT.
W „Informatorze” Nr 21 z dnia 15.12.2006 r. można odnaleźć ciekawy artykuł pt. „Głowice termostatyczne naszych grzejników (kaloryferów)” oraz artykuł pt. „Moc zamówiona, co to takiego i czy nas dotyczy bezpośrednio”.
„Informator” Nr 24 z dnia 30.09.2007 r. powiadamia m.in. o powołaniu przez ZPCz w dniu 08.09.2007 r. Komisji Statutowej, która będzie pracowała nad zmianami dostosowującymi Statut Spółdzielni do zmian w prawie spółdzielczym (w tym likwidacja Grup Członkowskich i zamiana ZPCz na Walne Zgromadzenie Członków).
Kolejny, jubileuszowy Nr 25 „Informatora” z logo Spółdzielni w nowej, kolorowej szacie graficznej oraz z nowym Zespołem Redakcyjnym ukazał się po ponad dwuletniej przerwie w dniu 15.12.2009 r. Skład nowego Zespołu Redakcyjnego: Ryszard Wojtyra – Przewodniczący Zespołu (Redaktor Naczelny), Marek Fułek – Zastępca Przewodniczącego Zespołu, Adam Jasiński i Tomasz Barański – Członkowie Zespołu. W artykule „Od Zarządu” wyjaśniono Członkom Spółdzielni co następuje: „Burzliwe wydarzenia jakie miały miejsce pomiędzy październikiem 2007 roku, a październikiem 2008 roku wywołane dezorganizacyjnymi działaniami dwóch Członków ówczesnego Zarządu spowodowały, że praktycznie nie funkcjonowała Rada Nadzorcza oraz Zebranie Przedstawicieli Członków. Dopiero decyzje podjęte przez ZPCz w dniu 04.10.2008 r. o uchwaleniu nowego Statutu oraz zmiana składu Rady Nadzorczej, a następnie decyzja Rady Nadzorczej z dnia 17.10.2008 r. o odwołaniu dwóch Członków Zarządu i powołaniu w ich miejsce nowych Członków Zarządu tj. p. Zbigniewa Szymańskiego i p. Marka Fułka, przyniosły spokój i stabilizację. W 2009 roku Zarząd za zgodą Rady Nadzorczej podjął szereg działań (w tym działań długofalowych) remontowo-inwestycyjnych i organizacyjno-prawnych, które to działania w efekcie powinny przynieść wymierne korzyści wszystkim Członkom Spółdzielni oraz przyczynić się do zmiany wizerunku naszego osiedla”.
Kolejne numery „Informatora” począwszy od Nr. 25 do dzisiejszego jubileuszowego Nr. 50 ukazywały się regularnie jako kwartalniki. Przewodnim tematem Nr. 27, Nr. 28 i Nr. 29 „Informatora” była informacja o dokonanym przez Prezydenta Miasta Gdyni wypowiedzeniu dotychczasowych opłat rocznych za grunt oddany w użytkowanie wieczyste Spółdzielni przez Gminę Miasta Gdyni z proponowaną podwyżką tych opłat o 2209% oraz o podjętych przez Spółdzielnię działaniach w tej sprawie.
Nr 30 „Informatora” z dnia 14.04.2011 r. został poświęcony w dużej części przypomnieniu faktów i zdarzeń związanych z powstaniem SM „Karwiny” w Gdyni w artykule „Dwudziestolecie SM „Karwiny” w Gdyni” oraz wyjaśnieniu zasad rozliczania kosztów wody.
W „Informatorze” Nr 31 z dnia 08.06.2011 r. znalazł się obszerny wywiad przeprowadzony przez Redaktora Naczelnego z Prezesem Zarządu p. Zbigniewem Szymańskim nt. działań Spółdzielni na rzecz Członków począwszy od dnia 18.10.2008 r. Z uwagi na fakt, że działania te były wielokierunkowe, Prezes Zarządu podzielił je na kilka grup. W pierwszej grupie znalazły się działania związane ze zmianą sposobu zarządzania i organizacji pracy (w tym wdrożenie nowego zintegrowanego systemu zarządzania Spółdzielnią w wersji DOM 5 wraz z wymianą serwera, wprowadzeniem wewnętrznej, taniej sieci telefonii komórkowej oraz rozbudową i aktualizacją strony internetowej). Druga grupa to działania w zakresie remontów zasobów Spółdzielni (w tym: kompleksowy remont 16 dźwigów osobowych, wykonanie docieplenia stropodachów w 88 budynkach mieszkalnych, wykonanie dociepleń i napraw elewacji kilkunastu budynków, remont nawierzchni chodników i schodów, znaczące zwiększenie ilości miejsc postojowych, wymiana 30 słupów oświetleniowych czy też budowa nowych pergoli śmietnikowych). Trzecia grupa obejmowała działania związane z załatwieniem spraw zaległych (remont węzła poboru c.w. i c.o. przy ulicy Lipowej 15, uzyskanie odszkodowania od Gminy Miasta Gdyni w kwocie ponad 700 tys. zł za przejęte wcześniej grunty pod drogi publiczne, a także dokonanie wymiany ok. 7000 sztuk nielegalizowanych od wielu lat wodomierzy). Czwarta grupa to działania windykacyjne, dzięki którym odzyskano w całości znaczące kwoty od kilku największych dłużników, podpisano 6 ugód pozasądowych ws. ratalnych spłat zadłużeń oraz zatrudniono zewnętrzną firmę windykacyjną. Piąta i ostatnia grupa działań dotyczyła zmian organizacyjno-prawnych, w tym opracowania nowych bądź zmiany wielu dotychczasowych regulaminów, co było niezbędne do usprawnienia pracy organów Spółdzielni.
W „Informatorze” Nr 32 z dnia 30.09.2011 r. pojawił się artykuł o wymownym tytule „Wymiana wodomierzy albo ryczałt” oraz artykuł pt. „Laureaci Konkursu Najładniejszy ogródek i wystój balkonu”.
„Informator” Nr 33 z dnia 20.12.2011 r. podaje, że Redakcja Magazynu Przedsiębiorców „Europejska Firma” przyznała Spółdzielni tytuł „EFEKTYWNA FIRMA 2010” z uwagi na dobre wyniki finansowe, natomiast w Nr. 35 „Informatora” z dnia 11.06.2012 r. znalazła się informacja, że „Spółdzielnia uzyskała tytuł DOBRA SPÓŁDZIELNIA 2012” w ramach rankingu Spółdzielni prowadzonych przez Redakcję Strefy Gospodarki (dodatku do Dziennika Gazeta Prawna). Dodatkiem do grudniowego numeru „Informatora” był kalendarz ścienny na następny rok, co stało się praktyką stosowaną w kolejnych „grudniowych” numerach.
Ciekawsze tytuły zamieszczone w Nr. 36 „Informatora” to artykuł pt. „Kradzież prądu ukarana” oraz „Spółdzielnie mieszkaniowe a gospodarka odpadami”.
W Nr. 37 „Informatora” z dnia 20.12.2012 r. kontynuowano tematykę gospodarki odpadami w artykule pt. „Gospodarka odpadami po nowemu” oraz zakończono 3-częściowy cykl artykułów pt. „Kodeks dobrych praktyk spółdzielczych”.
„Informator” Nr 38 z dnia 25.03.2013 r. alarmuje: „Kolejna próba likwidacji spółdzielczości mieszkaniowej” (sprawa dotyczyła niekorzystnych dla spółdzielczości projektów uchwał sejmowych nt. zmian prawa spółdzielczego oraz działaniach w tej sprawie podjętych przez dziewięć spółdzielni mieszkaniowych (w tym SM „Karwiny”) z terenu Gdyni, Rumi i Redy).
W „Informatorze” Nr 39 z dnia 12.06.2013 r. przedstawiono „Nowe zasady dotyczące wywozu nieczystości obowiązujące od 01.07.2013 r.” oraz przypomniano, że Klub Seniora „Iskierka” obchodzi 20-lecie istnienia.
„Informator” Nr 40 prezentuje zdjęcie pierwszej „siłowni zewnętrznej” (skarpa przy ul. Nałkowskiej) wykonanej siłami i środkami własnymi Spółdzielni i oddanej do użytkowania Członkom Spółdzielni w miesiącu sierpniu 2013 roku.
W „Informatorze” Nr 41 z dnia 19.12.2013 r. zamieszczono artykuł Zarządu Stowarzyszenia Klubu Seniora „Iskierka” opisujący 20-letnią historię Klubu, a także zamieszczono kolejną informację dotyczącą przebiegu akcji związanej z segregacją odpadów w SM „Karwiny” oraz w całej Gdyni.
Najważniejszą informacją zamieszczoną w Nr. 42 „Informatora” była informacja o tym, że Pomorska Rada Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznej NOT w Gdańsku przyznała w dniu 24.01.2014 r. wyróżnienie dla SM „Karwiny” w Gdyni w XVII edycji Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości za wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania. Ponadto w ww. numerze odnaleźć można informację o kolejnym spotkaniu integracyjnym spółdzielni mieszkaniowych z terenu Gdyni, Redy i Wejherowa, które odbyło się w siedzibie SM „Karwiny”, w wyniku czego sformułowano i przekazano Prezydentowi Miasta Gdyni stosowne, wspólnie podpisane pismo dot. optymalizacji działań ws. dostarczania przez Gminę lokali socjalnych dla osób zadłużonych w spółdzielniach mieszkaniowych.
Na stronie tytułowej „Informatora” Nr 43 zamieszczono informację o dokonaniu otwarcia w dniu 20.05.2014 r. drugiej już – wybudowanej własnymi siłami i środkami „siłowni zewnętrznej” (usytuowanej między budynkami przy ul. Tuwima 2, Porazińskiej 6 i Porazińskiej 10) wraz ze zdjęciem tej siłowni.
W „Informatorze” Nr 44 zamieszczono Stanowisko Ministerstwa TBiGM RP ws. rozliczania tzw. „różnicy” zużycia wody, które potwierdzało prawidłowość przyjętych przez Spółdzielnię zasad dot. rozliczeń w tym zakresie.
„Informator” Nr 45 z dnia 18.12.2014 r. informuje o wprowadzeniu w Spółdzielni możliwości przesyłania komunikatów Zarządu i wymiarów opłat pocztą elektroniczną oraz o określeniu zasad funkcjonowania systemu Internetowej Obsługi Kontrahenta (IOK) w SM „Karwiny”.
„Informator” Nr 47 omawia wyrok Trybunału Konstytucyjnego porządkujący m.in. sprawy dotyczące zasad i warunków związanych z przyjęciem w poczet członków spółdzielni mieszkaniowych, jak też umożliwiających rozwiązanie problemu tzw. „członków oczekujących”.
„Informator” Nr 48 zajmuje się głównie przebiegiem i Uchwałami Walnego Zgromadzenia, które odbyło się w dniu 13.06.2015 r.
W Nr. 49 „Informatora” przedstawiono nowe zasady odbioru odpadów obowiązujące od dnia 1 stycznia 2016 roku, a także przypomniano zasady dot. remontów i konserwacji balkonów (loggi) obowiązujące w SM „Karwiny” w Gdyni.
Aktualny, jubileuszowy 50-ty numer „Informatora” jest nieco inny niż wszystkie poprzednie. Nie zawiera stałych rubryk typu: „Co się wydarzyło”, „Zadłużenie wobec Spółdzielni”, „Zadłużenie w budynkach mieszkalnych”, „Przekształcenia własnościowe” czy też „Informacje o wykonaniu głównych prac remontowych”. Jest natomiast przypomnieniem i podsumowaniem 25-letniej historii Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” w Gdyni i ludzi ją tworzących.